"Martwa cisza" - Will Dean

"Martwa cisza" - Will Dean

Dziewczyna o imieniu Tuva sprowadza się do małego miasteczka w Szwecji by być bliżej chorej na raka mamy. Dziewczyna jest dziennikarką w miejscowej gazecie "Posten" i pisze o codziennych problemach mieszkańców.

Pewnego dnia okazuje się, że w małej wiosce Gavrik nieopodal miasteczka w przeogromnym lesie Utgard  znalezione zostaje ciało Frieddiego - człowieka mającego rodzinę i pracującego w miejscowej papierni. Zabójstwo jest na tyle dziwne, że znaleziony w lesie człowiek jest pozbawiony oczu. O znalezisku dowiadują się nie tylko lokalne ale również ogólnokrajowe media i do miasteczka tłumnie zaczynają zjeżdżać dziennikarze.

Zarówno dziennikarze jak i miejscowa policja zaczynają węszyć i wszyscy zaczynają wiązać to zdarzenie z zabójstwami "Meduzy" z lat 90 - tych ze względu na to że ten morderca wyłupiał ofiarom oczy. 

Po jakimś czasie w samym środku lasu zostaje znalezione kolejne ciało, również mężczyzny i również głowy rodziny. Zostaje również aresztowany Gohstwriter - niezwykle dziwny człowiek piszący książki o duchach i mieszkający w pobliżu lasu. 


Młodziutka dziennikarka zaczyna prowadzić własne śledztwo, poznaje ludzi mieszkających w wiosce: dwie przedziwne siostry, które zajmują się tworzeniem równie dziwnych trolli i drewna, taksówkarza mieszkającego z małym synkiem - jeszcze dziwniejszego niż siostry, poznaje tez samego Gohstwritera, który jak się później okazuje gotuje cielęce głowy, na jej drodze pojawia się też nietypowe małżeństwo mieszkające w samym sercu lasu oraz "rupieciarz" - starszy człowiek mieszkający w przyczepie obok domu, bo w domu przez nawał rupieci nie ma już miejsca. Całe miasteczko i jego mieszkańcy wydają się być tak dziwni, że aż irracjonalni. Przyznam szczerze, że takiego zakończenia jakie znalazłam w tej książce zupełnie się nie spodziewałam. 

Czy Tuva  będzie ofiarą seryjnego mordercy? Czy zostanie rozwiązana zagadka z przed dwudziestu - kilku lat ? I najważniejsze ... KTO JEST MORDERCĄ?

Koniecznie musicie przeczytać tę książkę jeżeli lubicie nierozwiązane tajemnice, mnie książka wciągnęła bez reszty , to zdecydowanie mój ulubiony gatunek.
wyd. Burda

~ Casie ~

17 komentarzy:

  1. Książka nie dla mnie. Ale moja koleżanka lubi takie klimaty. Coś dla niej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. CHętnie przeczytam, choć sięgam raczej po polskich autorów, więc książka pewnie poczeka na swoją kolej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A jestem bardzo ciekawa tej propozycji!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja raczej jestem patriotką, cenię sobie twórczość polskich autorów, ale nie mówię "nie" tej książce, którą przedstawiłaś. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój ulubiony gatunek jeśli chodzi o książki, seriale i filmy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam okazji czytać tej książki ♥️

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię zagadki z poszukiwaniem mordercy 😎

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi ciekawie i ma fajną okładkę! 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Jest morderstwo, a to znaczy że jest to temat dla mnie! Ciekawa pozycja!

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę sobie ją kiedyś przeczytać :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie wciągające książki to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham thrillery a opis fabuły wydaje mi się bardzo ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Srednio lubię tego typu książki,ale ta mnie zaciekawiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubie takie klimaty zapisuje sobie tę książkę na listę

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 World Of Casie , Blogger